کد خبر: ۱۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰

مرغ‌های برزيلی در راهند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داد كه به زودي بازار شاهد كاهش قيمت مرغ و لبنيات خواهد بود. 

به گزارش ایسنا، حسن رادمرد امروز با اشاره به اين‌كه مشكل افزايش جهاني قيمت نهاده‌هاي دامي، مشكل نقل و انتقال پول بر اثر تحريم‌ها عليه ايران و ايجاد مشكل حمل‌ونقل بار از بندر به مركز، باعث شده كه قيمت گوشت، مرغ و لبنيات افزايش يابد، گفت: همه اين مشكلات حل شده و تا يك هفته آينده تغييرات محسوسي در قيمت مرغ و لبنيات صورت مي‌گيرد.

او با اشاره به اين‌كه دولت براي نخستين‌بار تصميم گرفته به موضوع قيمت‌گذاري مرغ ورود پيدا كند، گفت: امروز بعد از ظهر جلسه‌اي در اين مورد برگزار مي‌شود كه براساس برآورد‌هاي ما با محاسبه كنجاله سويا 830 توماني كه به دامداران تحويل مي‌شود و محاسبه‌ي نرخ دستمزد و ساير هزينه‌ها قيمت مرغ نبايد بيش از 5000 تومان باشد.

رادمرد با اشاره به اين‌كه حجم قابل توجهي مرغ از برزيل به كشور وارد خواهد شد، گفت: بانك مركزي تلاش كرده اين مشكل نقل و انتقال پول را حل كند و به همين دليل به زودي در قيمت‌ها كاهش قابل توجه شاهد خواهيم بود.

او در ادامه به موضوع تنظيم بازار در ماه رمضان پرداخت و با اشاره به اين‌كه حداقل 300 نمايشگاه عرضه‌ي مستقيم كالا در سراسر كشور همزمان با فرا رسيدن ماه رمضان برپا مي‌شود، گفت: اين نمايشگاه‌ها 15 هزار غرفه، 11 قلم كالاي اساسي شامل برنج، مرغ، روغن، خرما، گوشت و شكر را عرضه خواهند كرد.

وي افزود: 50 هزار تن برنج ايراني به علاوه 100 هزار تن برنج تايلندي با قيمت 700 تومان، 10هزار تن مرغ منجمد وارداتي به علاوه مرغ گرم داخل، 10 هزار تن گوشت منجمد به علاوه گوشت تازه وارداتي، شكر با قيمت 1175 تومان، روغن نباتي و خرما عمده كالاهايي هستند كه در اين نمايشگاه‌ها وارد مي‌شود.

او تاكيد كرد: كه قيمت كالاهاي عرضه شده در اين بازار‌ها 10 تا 15 درصد زير قيمت متعارف بازاركنوني خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
0
خودمان خدای خودکفایی در مرغ و برنج و سویا و گندم به خصوص در شمال کشور هستیم و اضافه هم میادخداشاهده . به خصوص امل بابلی ها در شالیکاری و گلستانیها در سویا و پنبه و گندم و حبوبات و گوجه و خیار و باغ و . . . / اگه نداشتیم لابد الان مرغ پنج رقمی میشد و از 10000 تومان هم فراتر میرفت . چه روزی افتادیم یا افسار از دستشان در رفته یا خودشان میخواهند که مردم زیر سلطه خودی باشند که به نظر من 80 درصد گرانیهای اخیر سوء استفاده گری بازاریان از نوسانات ارز است که حسینی انگار نه انگار که هر هفته بلغور میکند و مزاح میگه و بهمنی هم همینطور مسخره میکند و 20 درصد ان کم بودن یارانه دریافتی و تناسب نداشتن با بی منطقی و گرانی الانه .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین